PROGRAM

DZIEŃ I (18.10.2012r.)

9.00 – 9.30 – prof. UJ dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński – wykład inauguracyjny

9.30 – 10.30 – Z teorii cielesności:

mgr Agnieszka Jęczeń – Medialne reprezentacje ciała w kulturze współczesnej – między estetyzacją a rytualizacją

mgr Katarzyna Górska (RUB) – Fotomontaż jako subwersywna technika medialna: Pierre Molinier i nowa definicja ciała

mgr Katarzyna Wejman (UAM) – Interaktywna sztuka nowych mediów – eksperymenty na ciele odbiorcy

Dyskusja: 15 – 30 minut

11:00 – 12:00 – Z filozofii wstrętu:

mgr Urszula Lisowska (UWr) – Wstręt jako zasada medialnej reprezentacji cielesności – perspektywa filozofii Marthy C. Nussbaum

dr Grzegorz Kubiński (PWSW) – Pożądanie i wstręt. Analiza ciała w wybranych programach telewizyjnych

Mateusz Zimnoch (UJ) – Wstręt jako miejsce prawdy. Transgresywne doświadczenie abiektu w reportażu „Bomżycha” Jacka Hugo-Badera

Dyskusja: 15 – 30 minut

12:30 – 13:30 – przerwa obiadowa

13:30 – 15:10 – Ciało w reklamie:

mgr Kamil Szpyt – Ciało w reklamie czy reklama na ciele? Wybrane prawne aspekty zjawiska body advertising

Alina Jaworska (UMK) – Ciało jako nośnik reklamowy. Ludzka materia w komunikacji marketingowej

mgr Mariola Milusz (UMCS) – Sposoby kreowania wizerunku kobiety w reklamie prasowej na podstawie periodyku „Viva”

Karolina Niżyńska (UJ) – stereotypizacja płci w najpopularniejszych reklamach 2011 roku w branży FMCG

Anna Czerwińska (UKSW) – Na co dziś zwracamy uwagę? Językowy obraz partnera i partnerki w ogłoszeniach matrymonialnych

Dyskusja: 15 – 30 minut

15:40 – 16:40 – Popkultura wobec ciała i płci:

mgr Stanisław Dunin-Wilczyński (KUL) – Ciało jako nośnik suspensu w filmach o Jamesie Bondzie

mgr Daria Bruszewska (UWM) – Wyzwolone czy zniewolone? Nastoletnie ciało w serialu Skins

mgr Anna Steliżuk (UW) – Which one’s the boy? Komiks jako medium edukacji na temat płci i seksualności

Dyskusja: 15 – 30 minut

DZIEŃ II (19.10.2012r.)

09:30 – 11:10 – Media z perspektywy genderowej:

mgr Patrycja Obara (UWr) – Ile kobiety w kobiecie  – analiza wizerunku medialnego Hillary Clinton

Agata Szymborska (UMK) – Jaka powinna być Pierwsza Dama RP? Wizerunek żon polityków w segmencie people w 2005 oraz 2010 roku

Urszula Kuźnik (UJ) – Kobiece ciało na podstawie fotografii dziennikarskiej w Wysokich Obcasach

Dominika Faber (AGH) – Ciało wobec opresji – modowe konstrukty kobiecości a religijne nakazy

dr Radosław Filip Muniak (SWPS) – Mężczyzna – nowy przedmiot pożądania

Dyskusja: 15 – 30 minut

11:40 – 12:40 – Media wobec odmienności seksualnych:

Sylwana Borszyńska (UŁ) – Sposoby ukazywania odmienności seksualnych na łamach wybranych polskich pism

Agnieszka Weseli (UW) – „Sprawa Sadowskiej”. Skandaliczna lesbijka w prasie dwudziestolecia międzywojennego

Agata Frymus (UWE) – Cenzura i tożsamość. Wpływ kina Ameryki lat 30 na rozumienie homoseksualimu kobiet

Dyskusja: 15 – 30 minut

13:10 – 14:10 – przerwa obiadowa

14:10 – 15:30 – Media a pornografia:

dr Joanna Miksa (UŁ) – Debata na temat podmiotowości pracowników seksu w kontekście pornografii

mgr Anna Ratecka (UJ) – Sponsoring czy handel ludźmi? Obrazy prostytucji w polskich mediach

mgr Anna Gębalska (UKSW) – Sponsoring seksualny – forma prostytucji czy nowoczesnego stylu bycia? Prezentacja zjawiska na podstawie wybranych internetowych ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych

mgr Agata Łuksza (UW) – Preparowanie „kobiety”: co łączy rozkładówkę i Wenus z Milo?

Dyskusja: 15 – 30 minut

16:00 – zamknięcie konferencji

Program konferencji do pobrania w PDF

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: